Nevenov bicikl

FOTOBLOG

Test starih Nikonovih zumova u Riju

Neven u Riju, kodak znak

Na put u Rio de Janerio ponijeli smo par starih nikonovnih zumova i Nikon D90. Namjera je bila opušeno se šetati ulicama i plažama ovog "ludog" grada i snimati zanimljive motive.

Nevenov podcast o snimanju u Riju

Nikon 28-85mm je stari full frame zoom iz doba analognih fotoaparata. Kako je Nikon zadržao isti navoj i na svim digitalnim DSLR-ovima, na Nikonu D90 zbog nešto manjeg čipa - dobivamo efektivni raspon od 40 do 125mm, a ima i makro funkciju.
Pravi DX zoom je 18-55mm tako da smo ukupno imali raspon od normalnog širokokutnog objektiva do slabijeg teleobjektiva od 125mm.

 


Test snimanja tona fotoaparatom i mobitelom

Kod snimanja videa s fotoaparatima, mnogi slabo obraćaju pažnju na zvuk. Najčešće se oslanjajući na ugrađene mikrofone (fizički izgledaju kao rupice od veće igle), a koji su u principu "big shit". Jer za bilo kakvo kvalitetnije snimanje zvuka uz video, a da se ne čuje šuštanje vjetra i slični šumovi, potrebno je imati poseban mikrofon. Da dokažemo tu tezu snimali smo nekoliko minuta koncert grupe "Echoes", koja je Pink Floyd tribute bend, s fotoaparatom Sony NEX3 i telefonom iPhone 5C te došli do vrlo zanimljivih rezultata:

Sony NEX3: Echoes, A Tribute to Pink Floyd, Have a Cigar, Primošten, 27/08/2016

iPhone 5C: Echoes, A Tribute to Pink Floyd, Wish You Were Here, Primošten, 27/08/2016

Već na prvo slušanje lako je zamijetiti da zvuk niti jedne pjesme nije baš nešto. No, ono što nas je iznenadilo jest da je zvuk s iPhonea mnogo bolji nego sa Sonyja. Dok Sony gotovo da ne reproducira bas tonove, iPnone ih itekako ima s tim da je općenito mnogo čistiji i šireg spektra, što je posebno naglašeno kod gitare. Ovdje svakako treba napomenuti da je ozvučenje/razglas Echoesa bilo odlično, dapače iznad uobičajene razine za koncerte na otvorenome u turističkim mjestima.


Test 35mm objektiva — kruške i jabuke

35mm objektivi

Ovdje smo pokušali napraviti nešto drugačiji test nego što inače možemo vidjeti u raznim časopisima i specijaliziranim web stranicama. Ulazi u skupinu kruške i jabuke jer ne testiramo objektive iz iste klase niti približno jednake vrste. Nikonovi objektivi su žarišne duljine 35mm, dok je Sigmin 30mm. Na DX formatu fotoaparata, njihova je realna žarišna duljina veća - 52mm odnosno 45mm. Razlika nije velika niti bitna, no Sigmin ima nekoliko stupnjeva širi kut vidnog polja od Nikonovih. Nadalje, tu je nikonov manualni objektiv (nema autofokusa) koji se prozvodio između 1970. i 1980. godine, dok su druga dva objektiva iz aktualnog stoljeća/milenija. Danas se objektivi izrađuju uglavnom od plastike - i kućište i staklo je od plastike, dok su stari objektivi izrađeni od metala i pravog stakla. Nadalje, objektivi za digitalne aprate imaju još posebne premaze na stražnjoj leći kako bi se navodno izbjegle refleksije od čipa. Pa sada, eto, imamo priliku vidjeti ima li to kakve veze ili ne.

 


Test Nikon i Sigma objektiva na Nordkappu

neven na Nordkappu

I otkud mi na na Nordkappu?
Uputili smo se tamo u sklopu turističkog aranžmana, autobusom iz Zagreba. Ukupno smo prevezli oko 5000 km u jednom smjeru, što autobusom, što brodom. Kad smo stigli na samu stijenu Nordkappa u Norveškoj, pred nama više nije bilo čvrstog kopna (samo nekoliko otoka), a od Sjevernog pola nas je dijelilo oko 2000km.
I zar to nisu idealni uvjeti da testiramo foto-opremu, prvenstveno objektive. Nosili smo Nikon D90 s 18-200 zumom te Sony NEX3 s fiksnim objektivima. Naravno, tu se našao i iPhone 5c...
Slikali smo i snimali s raznim kombinacijama u zaista jedinstvenom krajoliku otoka Mageroja i dobili vrlo zanimljive rezultate. Sigma 30mm f/2,8 se pokazao kao vrlo oštar objektiv koji daje vrhunske tehničke rezultate. Posebno se to vidi na detaljima kruzera koji se u isto vrijeme našao kod rta.

 


AF Nikkor 70-210mm 1:4-5,6 vs AF-S Nikkor 18-200mm 1:3,5-5,6 G II ED VR

Nikkor 70-210mm vs 18-200mm

Riječ je o jednom oldtajmeru i jednom relativno novom nikonovom univerzalnom zumu. Ova dva objektiva dijeli nekoliko desetljeća u proizvodnji, ali zanimljivo je kako su prošli na našem testu krušaka i jabuka, a sve to na tijelu Nikona D90.
Kako bismo usporedili ova dva zuma, iskoristili smo jedan lijepi sunčani dan i u sjenu ispod drveta parkirali nabrijani Mitsubshi lancer crvene boje. Koristili smo stativ i u rasponu od desetak minuta snimili dvadesetak fotografija s oba objektiva jednakih motiva. Izabrali smo karakteristične i krenuli u analizu. Za izoštravanje smo koristili stražnji ekran - „live view“, gdje je proces izoštravanja nešto sporiji nego kad koristimo tražilo i sustav autofokusa s 11 točaka. Fotografije nismo obrađivali već smo „jpegove“ direktno iz fotoapata postavili na stranicu. Nismo se previše trudili simulirati laboratorijske uvjete, držeći što je moguće više varijabli konstantnima, jer smatramo da to nije pravo stanje, budući da se u realnim uvjetima kvaliteta i jačina svjetla stalno mijenja, puše vjetar, u kadar nam ulaze razne distrakcije i sl. Također, nismo se bavili kromatskim aberacijama i vinjetiranjem, jer se u realnim uvjetima mogu potpuno zanemariti, a čak se u postobradi dobrim softverom mogu i anulirati.

 


M42 objektivi na Sonyju NEX3

M42 objektivPoznato je da su stari objektivi kao staro vino - prilično dobri! Stoga testiramo dva Pentaconova objektiva s M42 navojem, zatim širokokutni Takumar od 28mm, a našao se tu i stari Zeissov Tessar... DSLR-ovi su uvijek smatrani ozbiljnim aparatima pa su objektivi obično prilično skupi, dok su oni najbolji (s otvorom blende 2,8) i vrlo skupi i vrlo teški. Međutim, otkako su se prije nekoliko godina pojavili fotoaparati „bez ogledala“ (mirorless), ali s jednakim senzorima i mogućnostima, stvari su se promijenile. Te zvijeri od fotoaparata u malom i lakom kućištu, imaju još jednu veliku prednost – zbog „tankog“ tijela moguće je uz odgovarajući adapter na njih staviti, takoreći, bilo koji objektiv koji uopće postoji na svijetu!

 


Nikon D90 vs Nikon D5200

Nikon d90 vs d5200Kruške i jabuke se nastavljaju, uspoređujemo dva fotoaparata različitih senzora i godine proizvodnje. Rezultat je bio očekivan, ili možda nije? Uspoređujemo dva Nikona iz dva različita razreda – prvenstveno prema godini proizvodnje i klasi senzora (EXPEED vs EXPEED 3). Kao što smo već rekli, cilj usporedbe „Kruške i jabuke“ nastoji dočarati „normalne“ uvjete slikanja, a ne laboratorijske, gdje možemo kontrolirati svjetlo, koristiti najbolje objektive i sl. Stoga smo i na tijelima koristili „kit“ objektiv za 5200, 18-105 ali i jedan od boljih zoomova – 18-200mm. Naša testna postava je bila vrlo daleko od laboratorijske, ali zato mnogo bliža realnoj situaciji. Imali smo jednu manju prostoriju, vani je bila noć, a u prostoriji su svjetlile dvije štedne žarulje od po 60 wata (pretvoreno u wate žarulja sa žarnim nitima) blago žućkastim svjetlom te nešto halogenki koje vuku na plavu nijansu. Nismo koristili fleš, stavili smo bijeli balans na „auto“, i jedino što su aparati bili na stativu kako bi izbjegli neoštrinu zbog duže ekspozicije.

 

-->